Són els contes il·lustrats on el
text i la imatge col·laboren junts per establir el significat de la història,
de manera que per explicar el que allà hi passa hem de recórrer tant al que
diuen les paraules com al que “diuen” les il·lustracions (Colomer. T et Alli, 2005, p. 6).
És a dir, un
albúm il·lustrat conta una historia mitjançant imatges (que poden estar
combinades amb un text) i, per tant, tenen una importància fonamental per
poder comprendre la trama, ens transmeten la informació necessària per a
entendre la historia. La gran varietat de recursos gràfics que es poden utilitzar
i visualitzar, la forma de presentar-los... permeten una major quantitat de
combinacions i produeix una obra molt més suggerent; a més, tots els elements
implicats en la imatge la defineixen, estan interrelacionats i es necessiten
per a tindre sentit. Això permet treballar molt més la capacitat creativa dels
infants, ja que, cadascú pot fer la seua interpretació de les imatges segons el
seu gust i una mateixa historia, com que no està acotada per paraules, és molt
més suggerent i lliure.
La
il·lustració és el primer contacte que té el nen amb les arts visuals, les
imatges dels seus llibres seran la seua primera galeria d’art (Silva, M. et all. 2013, p. 6).
Cal matisar
que no tots els llibres amb imatges són àlbums il·lustrats, ja que com diu
Duran (2010, p. 6):
La gran diferència entre un llibre il·lustrat i un àlbum rau en qui
porta el pes narratiu. Quan la imatge és imprescindible per entendre qui fa
què, com, quan i per què; quan, observant- la, podem fer-nos una idea cabal i
fiable de la història o de l’anècdota narrada, explícitament o implícita, i
quan, analitzant-la, podem apreciar com i per què aquell discurs icònic ens
expressa el que ens expressa, aleshores estem davant d’un àlbum.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada