dissabte, 26 de març del 2016

Àlbum il·lustrat

Són els contes il·lustrats on el text i la imatge col·laboren junts per establir el significat de la història, de manera que per explicar el que allà hi passa hem de recórrer tant al que diuen les paraules com al que “diuen” les il·lustracions (Colomer. T et Alli, 2005, p. 6).
És a dir, un albúm il·lustrat conta una historia mitjançant imatges (que poden estar combinades amb un text) i, per tant,  tenen una importància fonamental per poder comprendre la trama, ens transmeten la informació necessària per a entendre la historia. La gran varietat de recursos gràfics que es poden utilitzar i visualitzar, la forma de presentar-los... permeten una major quantitat de combinacions i produeix una obra molt més suggerent; a més, tots els elements implicats en la imatge la defineixen, estan interrelacionats i es necessiten per a tindre sentit. Això permet treballar molt més la capacitat creativa dels infants, ja que, cadascú pot fer la seua interpretació de les imatges segons el seu gust i una mateixa historia, com que no està acotada per paraules, és molt més suggerent i lliure.
La il·lustració és el primer contacte que té el nen amb les arts visuals, les imatges dels seus llibres seran la seua primera galeria d’art (Silva, M. et all. 2013, p. 6).
Cal matisar que no tots els llibres amb imatges són àlbums il·lustrats, ja que com diu Duran (2010, p. 6):
La gran diferència entre un llibre il·lustrat i un àlbum rau en qui porta el pes narratiu. Quan la imatge és imprescindible per entendre qui fa què, com, quan i per què; quan, observant- la, podem fer-nos una idea cabal i fiable de la història o de l’anècdota narrada, explícitament o implícita, i quan, analitzant-la, podem apreciar com i per què aquell discurs icònic ens expressa el que ens expressa, aleshores estem davant d’un àlbum. 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada