dilluns, 28 de març del 2016

Pla lector

Un pla lector és el disseny d’una actuació destinada a afavorir la competència lectora de l’alumnat i l’apropiació del gust per la lectura. Parteix, tal com diuen Cassany, Luna i Sanz (1993), de la consideració de la lectura com a instrument fonamental per a l’aprenentatge en totes les àrees de l’ensenyament, i també com a font d’entreteniment i plaer.
La competència lectora és la base per a assolir la resta dels coneixements, ja que sense l’adquisició d’aquesta habilitat es dificulta enormement el coneixement personal cívic i cultural necessari per a moure’s en la societat amb autonomia conscient i llibertat plena.
Prenent com a base aquesta idea, la comunitat educativa es troba en la necessitat de concretar plans de foment de la lectura adequats a cada realitat escolar, que siguen capaços d’unificar estratègies, optimitzar recursos i sistematitzar accions per a obtenir resultats més satisfactoris que augmenten els índexs lectors, afavorisquen la comprensió lectora i que impliquen el treball de les competències bàsiques.
D’altra banda, la redacció d’un pla lector facilita la tasca de portar a la pràctica una idea i un objectiu compartit, perquè a cada aula i a cada assignatura es poden dur a terme activitats diverses, però sens dubte seran més efectives si es produeixen emmarcades dins d’un programa col·lectiu, coordinat i coherent, que implique tots els nivells del centre educatiu.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada