Un pla lector és el disseny
d’una actuació destinada a afavorir la competència lectora de l’alumnat i
l’apropiació del gust per la lectura. Parteix, tal com diuen Cassany, Luna
i Sanz (1993), de la consideració de la lectura com a instrument fonamental per
a l’aprenentatge en totes les àrees de l’ensenyament, i també com a font
d’entreteniment i plaer.
La competència lectora és la
base per a assolir la resta dels coneixements, ja que sense l’adquisició
d’aquesta habilitat es dificulta enormement el coneixement personal cívic i
cultural necessari per a moure’s en la societat amb autonomia conscient i
llibertat plena.
Prenent com a base aquesta
idea, la comunitat educativa es troba en la necessitat de concretar plans de
foment de la lectura adequats a cada realitat escolar, que siguen capaços
d’unificar estratègies, optimitzar recursos i sistematitzar accions per a
obtenir resultats més satisfactoris que augmenten els índexs lectors,
afavorisquen la comprensió lectora i que impliquen el treball de les competències
bàsiques.
D’altra banda, la redacció
d’un pla lector facilita la tasca de portar a la pràctica una idea i un
objectiu compartit, perquè a cada aula i a cada assignatura es poden dur a
terme activitats diverses, però sens dubte seran més efectives si es produeixen
emmarcades dins d’un programa col·lectiu, coordinat i coherent, que implique
tots els nivells del centre educatiu.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada